7:00 ringde telefonen...

... och både Linda och jag flög upp ur sängen, eller jag upp och Linda mer upp i taket av rädsla. Blev så chokad över att det ringde så tidigt. En extremt pigg far var det som ringde, förbannade jetlag tänkte jag - men icke. Nej, det var en far i ren chock!
Det enda jag får veta när han ringer är:
- Planet brann och hotelle rummet var inte klart, när ska vi ses?
- HUH????? Eh.. halv tio i lobby? Vad hände?
- Det var inte så farligt som det låter, men förklarar sen.

Talar om för Linda att planet tydligen brunnit men alla mådde bra och så somnade vi om i 1 ½ timma. Trodde först när jag vaknade att jag hade drömt att pappa ringt men så var det självfallet inte. Såhär lyder historien om pappas flygresa till New York.
I Frankfurt så skulle han byta plan och när han skulle gå på så fick ingen kliva på pga att motorn var trasig. Tiden gick och tillslut körde de bort jumbon och tog fram ett äldre plan och ca 3 timmar senare fick de kliva på planet. INgen underhållning fanns det och flygresan var ganska tråkig. Sedan när det var ca 45 min kvar och de började gå ner mot landning, eller 20 min var det, så började kabinens lampor tändas och släckas, men pappa lade inte så mycket vikt vid de och ingen annan heller för den delen. Piloten sade inget så då skall allting vara lugn. När planet väl landade så var det en stenhård landing och planet tvärnitade så mycket som ett plan kan tvärnita i extremt hög hastighet och mitt på landningsbanan stod planet kvar, omringat av ambulanser, poliser och en massa brandbilar. Pappa förstod ingenting. De talade inte om något. Vissa passagerare reste sig och då började flygvärdinnorna lysa med ficklampa och skrika på dem att de skulle sätta sig ner omgående. Piloten talar om att de skall gå av i vanlig ordning, planet rör sig långsamt bort mot sin parkering och alla dessa branbilar osv körde nära planet hela vägen. Piloten talar om att motorn har gett ifrån sig brandlukt och de visste ej hur illa det var så igår hade min pappa kunnats sprängas i luften och ja, då hade mitt liv... det ska vi inte gå in på. Jag är så sjukt glad att piloten skötte det så bra, att beredskapen var så fantastisk.

Linda och jag åkte iväg till Steve Madden där Linda handlade två par skor och jag har grav otur vad det gäller skor. Men vad är det mot ett trasigt flygplan? Ryser jag bara tänker på det. Pappa åkte iväg till Long Island, han skulle köpa skivor (såklart). Skolan idag, var hur underbar som helst. Ingen kände för grammatik och därför spelade vi spel i tre timmar. Jag säger det, Young är fantastisk. Ibland kanske hon är för snäll? Jag klagar inte.
Jag har blivir sjuk nu. Förkyld med tryckande bihålor. Ingen hit. Hoppas ingen influensamänniska hostar på mig, för då blir jag väldigt sjuk men vi håller på ställen där sjuka troligtvis inte är. Desutom är det inte farlig.
Jag vill också informera att de har stängt ner 24 skolor, men det är ungefär ett barn som blivit sjuk och de stänger för att rengöra skorlan innan de får komma tillbaka så media gör det värre.
Både bäbisen och mannen som dött här i New York var allvarligt sjuka innan, så därför klarade inte immunsystemet av det. May they RIP.

Nu är klockan halv sex. Vi ska ta tuben upp till pappa och äta middag ihop. Skall bli mys och höra om hans skivinköp och så skall vi prata lite om vad som kommer ske när papi är här.

Hoppas ni har det fint! Vi har det bra trots snuverier och hysteri om influensor och annat.
So long.

Kommentarer
Postat av: Lottas mamma Karin

Vi är fler som är glada över att planet inte flög i luften. Ni får ta väl hand om Classe nu. Ha det bra. Kram

2009-05-21 @ 09:59:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0