Ångesten börja växa...

... minst sagt. Börjar bli påtagligt nu att vi skall åka hem. Varför låter vi vara osagt för vissa obehöriga ögon kan läsa denna blogg. Men jag talar för både mig och Linda när jag skriver att vi saknar famlij och vänner och det är ju det viktigaste i livet. Nu skall jag inte bli djup här, nu återgår vi till dagen som varit.

Idag ställde vi klockan på nio och var lagom mosiga i huvudet när vi gick upp. Tog en tripp med t-banan ned till södra manhattan, närmare bestämt Pier 17. Det är som ett minivaruhus, med betoning på mini, där min absoluta favoritbutik ligger. Christmas in New York. Köpte två julsaker till julgranen (för de som ej känner mig, jag är helt besatt av julen - mer eller mindre) och jag tror allt Linda var lite imponerad allt (nu säger hon "den var häftig - julkänslor mitt i maj"). Vi såg några män i från Texas som sysslade med barnlekar på avancerad nivå - nämligen bygga sandslott.



De spelar julmusik här inne också. Detta är paradis för mig. (Linda shoppade en superfin mössa mittemot denna butik. Hon är redan förberedd för hösten - men ack så söt hon kommer vara!)

Sedan åkte vi hem igen.


Vi kastade i oss nudlar och sprang iväg till skolan. Tog lite kort men vill inte lägga upp på vår lärare utan att få godkänt från henne, så jag kommer fråga nästa vecka och då får ni se kort på henne. Men här kommer kort på hur klassrummet ser ut och några av elverna i vår klass. Chee Jin hade köpt med sig koreanska riskakor som vi alla fick mumsa på. Hon talar som en docka och är lika söt som en docka. Önskar ni alla hade fått uppleva henne och Young, för de är personer som måste upplevas.

Från vänster i rött. Carolin (från Tyskland), sedan vår söta Chee Jin, vår herre  Jun (båda från Korea) och gulliga Adriana från Brazilien. Fötterna som sticker ut där är Linda, hon är från Sverige. SURPRISE. Så, såhär sitter vi på dagarna, jag står bakom där Young sitter så som ni förstår är klassrummet inte stort.

Här kommer en närmre bild på de söta koreanerna.

 Chee Jin ( tv)skrev mitt namn på koreanska, titta vad fint (det ovanför har jag försökt skriva själv, Jun (h) så att det var okej!)


Ikväll , eftersom det är fredag, så bestämde vi oss för att köpa hem mat. Vi gick till fem dollars stället på hörnan och det är inte nådigt vad mycket mat man får. (Vill bara tillägga att Young gav oss läxa över helgen - morr!)

Min middag och till höger Lindas. Detta för 5 dollar. Inte illa.

Här kommer väskorna som vi har shoppat. Min är TUSEN gånger finare i verkligheten i färgerna.
Den ser uringul ut tycker jag på kortet, men den är brun!!



Godnatt från oss.

(Måste bara berätta något sjukt som Young berättade idag. Först började hon prata om blommor och bin... ehm... ja, i varje fall, sedan så berättade hon då om ett onlinespel som finns i Japan. Det går ut att på män våldtar kvinnor och blir hon gravid så skall man tjäna ihop pengar till aborten - har ni hört så sjukt??????)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0