Måndag igen.

Svårt att tro det var en vecka sedan det var orientationday och vi började skolan. Jättetråkigt, imorgon försvinner väldigt många från klassen och tre nya kommer. Kommer vara en kille i klassen och han är redan så himla blyg, förstår inte hur det skall gå.
Dagen har varit extremt lugn och det finns inte så mycket och berätta. Linda köpte sjukt snygga bling bling örhängen till mycket bra pris. Ungefär det. Jo just det, Linda gjorde det bästa idag på lektionen. Vi hade gjort en övning där vi skulle fylla i de rätta tempuset med ord osv. Så var det som en konversation där Young (vår lärare) läste första och sedan sade hon ett namn så skulle man läsa upp svaret. Så vi satt och disskuterade som vanligt och sedan bestämde Young sig för att vi skulle börja läsa upp svaren men Linda hängde inte riktigt med och självfallet skulle hon svara först.
När Young säger "What will you do this weekend?" varav Linda bara stirrar förvånat ut i klassen och man kan verkligen se hennes tankar snurra "fråga om helg nu? huh?" och sedan börjar hela klassen tokskratta och Linda förstår då att vi börjat med att svara på frågorna. Young var lite för snabb där. Sedan fortsatte hon och chocka oss elever. Jag svarade fel såklart men att svara fel innebär att bli rättad och lära. Skall ta med pappa till skolan i veckan så han får träffa Young och se skolan på 63:e våningen.
Ja, det var ungefär dagen. Den har varit väldigt... händelselös. Sådana dagar är också sköna.

11 skolor har blivit stängda i Queens nu pga influensan. Läkaren som dog här i NYC var sjuk innan och hade väldigt nedsatt imunförsvar så han klarade sig inte pga det. På Manhattan har jag inte märkt av en enda som visat sig sjuk. Folk verkar knappt hosta här. Vi håller oss friska och tvättar händerna allt vi kan, om inte annat så är vi unga med bra imunförsvar.
Jag vill även poängtera att Linda och jag är extremt påhittiga när det kommer till middag. Vi har tre maträtter som vi varierar mellan och jag har ännu inte tröttnat, märkligt nog. Haha! Imorgon bör det bli kött om vi vi skall fortsätta i samma mönster.
Nej, nu skall jag roa mig tillbaka. Linda sitter helt fast i deal or no deal på tv. Mina never är lite för svaga för sådant, blir alldeles för nervös!

Hoppas ni läsare har det fint och mår bra!!!

Kommentarer
Postat av: Lottas mamma Karin

Jag mår toppen. Har vinkat av pappa och sedan varit på sjukhuset för information om operationen. Den var bra.Ni verkar inte må så dåligt heller. Shoppar och ser er omkring. Det är kul. Kram

2009-05-19 @ 14:50:06
Postat av: Lindas mamma Karin

Oj, ni verkar verkligen ha det toppen, jag skulle viljat vara med när Linda kom på att frgestunden hade börjat...

Må gott kram

2009-05-19 @ 19:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0