söndag och hej då.

Imorse möttevi upp pappa strax efter nio och åt frukost tillsammans. Sedan tog vi taxi till upper east där vi gick på marknad. Pappa köpte skivor, jag en bok och en buddahstaty i sten (superfin!) och Linda tittade. Efter det tog vi en lång promenad i värmen ner till Barnes and Nobles (tror det stavas så) där jag köpte min otroligt fina New York bok. Det ärfotografier på byggnader i New York tillsammans med bra citat från kända människor. Linda köpte en fin utgåva av Dirty Dancing. Pappa två cd-skivor. Där efter strosade vi långsamt till Sheraton där vi sade hej då till pappa som flyger till Sverige igen. Förstår hans sorg över att behöva lämna New York. Denna stad har något alldeles speciellt. Svårförklarat. Det är en känsla som sitter i varje fotsteg man tar.

Linda och jag åkte hem och gjorde en lunch för att sedan bege oss till Time Square. Det är memorial day imorgon vilket betyder att vi är lediga från skolan. Time Square var avstängt från själva stationen upp till Central Park, vilket är en bit. Det har varit så sjukt varmt idag, det har inte funnits någon luft,sådär så man blir alldeles kvävd. Linda shoppade för fullt på marknaden. T-shirt, två sjalar , cdskiva och jag köpte en sjal.



Sedan för att kyla ned oss så gick vi in på den gigantiska M&M store som vid Time Sqaure. Här kommer lite bilder från det besöket.


Godis.

Den svarta påsen hällde Linda upp så fint. Hon hängde inte med på att det gick så satans fort när man väl drog i spaken. Hon lät påsen stå kvar och hällde sedan upp en extremt lite mängd M&Ms, men så vi skrattade.

Här går det mycket bättre.

Kvällen har varit lugn. Riktigt lugn. Nu skall vi titta på tv och bara ha en skön kväll. Imorgon skall det njutas av en redig sovmorgon. Det enda som finns på schemat imorgon är att åka till Fairway och handla.
Tillsist vill jag avsluta med att Linda har gjort det mest otippade köpet man gör som turist. Hon har köpt en grytvante. Ja, ni läste rätt. Den är jättefin och färgglad så nu kan hon baka sina lasagne hemma till matlåda.
Nej, nu blir det till att gosa upp i sängen.
New York kändes helt plötsligt lite tomt utan pappa.

Vink och kram från oss.

Kommentarer
Postat av: Valentina

Varje gång jag läser så tänker jag; Nä nu kan de nog inte ha shoppat mer. Men det har ni! Fan vad orättvist! Men, jag är inte bitter. =D Jag är glad för er skull, för ni verkar ha det riktigt bra! Det är kul att ni trivs bra och att i verkar hitta på mycket roliga saker. Ni verkar ha det så bra att jag börjar bli orolig att jag inte kommer få hemin syster igen! Ha det riktigt härligt! Puss och kram

2009-05-25 @ 14:47:11
Postat av: malin

Åh, kom på en sak du kan få köpa till mig! victoria secret läppglans, har hört att dom är billiga och bra :D

om ni har vägarna förbi (vilket jag tror ni kommer ha så som ni shoppar hihi)

2009-05-25 @ 22:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0