Söndag.

Började morgonen med att knata upp mot skolan,men idag tog vi hissen upp till toppen. Tog en del foton och utsikten var precis som i höstas. Disig men otroligt vacker.


Pluspoäng till den som finner flat iron building. Hade två svenska tanter bredvid mig som för sitt liv inte kunde se den, rätt roligt och tjuvlyssna. Vi var där uppe lite mer än en timma, tro det eller ej.
Efter det gick vi förbi forever 21 som vi bara varit i en gång för att det är så in åt helvete mycket folk rent ut sagt och hela butiken blir så stökig. Nu däremot var det väldigt lugnt, tror ni jag gick därifrån tomhänt? Nej. Jag skall lägga in på avvänjning för shopping närjag kommer hem. Fast, det kommer dröja innan jag kommer till New York igen, tyvärr. Köpte en ursöt strandklänning (marinblå och väldigt kort) och en rosa topp. Supersöt. Båda två gick på ca 150:- vilket är löjligt billigt. Efter det gick vi hem, lämnade min systemkamera och begav oss söderut på Manhattan. Ner till grand central station där en Strawberry ligger (vi har jagat Manhattan runt efter ett par snygga skor till Linda men de finns tyvärr ej!) och efter det begav vi oss ner till China town och little Italy. Där köpte jag (IGEN!!!) en fin halsduk som blir perfekt till hösten. Jag har nu alltså köpt fyra (ja, ni läste rätt) halsdukar. Skall inte tala om hur många jag har hemma.
Vi tänkte vi skulle köpa lunch nere i little Italy, lite italienskt skadar aldrig. Tro mig, vi hittade en alldeles unik liten mysig restaurang. Smakade alldes ypperligt. Här kommer en bild.


Vår delikata lunch som också blev middag. Allt blev så sent idag. Men det började helt plötsligt regna lite kort, men det var bara skönt. China town och little Italy rekomenderar jag om du gillar när personer drar i dig, frågar om du vill köpa ditten eller datten, pruta osv, jag är inte så stort fan av det och Linda tycker också det var jobbigt. Men man kan absolut göra fynd. Däremot rekomenderar jag little Italy att åka till och äta middag , för det tror jag är en stor hit. Har ej provat själv, men kan rekomendera för det ser riktigt mysigt ut.
Efter en lång dag åkte vi hem och jag är helt slut. Har tvättat mina ankelsockor , de luktar inte så gott nu när det är så varmt (mysig info va?).



China town. (Leker turist, visst lyckas jag bra?)



( I Empire som ni kanske förstår!)

Hoppas ni haft en skön sommarhelg i Sverige och andra ställen i världen. Här i New York
har det varit en toppenhelg.

Kommentarer
Postat av: Lottas mamma Karin

Fina kort på er båda två. Det var väl inte så svårt att hitta strykjärnet. Pluspoäng till mig?!Kram

2009-06-01 @ 07:49:45
Postat av: Lindas mamma Karin

Åh, vilka fina bilder, det är SÅÅÅ roligt att läsa i bloggen om era "äventyr".

2009-06-01 @ 21:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0