Straff.

Vi hann inte avsluta en uppgift igår så vi skulle få fortsätta på den idag vilket Young hade glömt tror jag. Men när vi väl började läsa upp våra rätta svar så visade det sig att jag , Linda och Cheenchin (kan EJ stava hennes namn) mer eller mindre var de enda som hade gjort något i slutet av lektionen igår. Så som straff fick vi skriva tio meningar i läxa till imorgon. Morr. De som inte skriver dessa tio meningar får frånvaro från lektionen imorgon trots att man deltar. Som Young sa "sometimes I'm fun and sometimes I can be a really B I T C H", for sure. Hon har varit på hugget i två dagar. Hon var sur för att Astrid, Lea och den nya killen inte kom i tid. De visade sig att de var fast i hissen. Jag blev så jävla rädd över att fastna i hissen så pulsen gick upp och jag blev alldeles gråtfärdig. Det är tydligen vanligt att hissen kan stanna eller ibland åka lite fortare. Usch vad jag inte vill fastna eller att hissen släpper och åker ned i raketfart. Astrid såg minst sagt omtumlad ut. Hon berättade att hon hann börja tänka på sina nära och kära, ja ni förstår, minst sagt traumatiskt.
Vi disskuterade självmord , collage och en massa andra mysigheter.

Som ni läste för några dagar sedan så bestämde vi oss för att sopa av golvet eftersom vi inte har städning på rummet. Att vara två tjejer med långt hår, sedan är rummet extremt litet (pappa vet) så skorna åker runt lite varstans. Som en liten plåga för er läsare skall ni få ta del av detta. Here it comes.

ÄCKLIGT VA? ;)

Efter skolan gick vi in på Strawberry, en butik som ligger i Empire. Som sagt, när det inte är möjligt att shoppa mer, ja , då går det. Är lite som en tub med tandkräm. När du tycker den är slut, så trycker du lite till och vips kläms lite mer tandkräm fram. Ungefär så fungerar shoppingen här.
Hur som, på Strawberry, hittade vi en massa fina plagg men köpte inga , Linda däremot köpte ett par örhängen och ett par skor. Jag höll mig stark!
Strosade hem och käkade middag för att sedan bege oss ut igen till Manhattan Mall. De stänger vid nio så vi hann. Där gick vi in på en butik som heter Charlotte någonting och tror ni vi kom ut tomhänta? Självfallet inte. Jag köpte två omgångar armband och Linda precis detsamma med annan desing.
Efter det gick vi in på Strawberry igen, fast denna hade mycket större utbud och jag höll mig stark men Linda kom därifrån med ETT PAR TILL SKOR. Ni läste rätt. Linda är nu sex par skor rikare, men det skall dock understrykas att hon kastar två par när hon kommer hem, så rent psykologiskt sätt så har hon endast shoppat fyra nya och ersätt de två hon kastar med två nya.

Så om vi skall göra en liten summering av vad vi lärt oss i skolan är:
Noll grammatik, en massa roliga och tragiska historier från Youngs liv och andras med för den delen. Mycket lärorikt som ni förstår. 

Här kommer kort på dagens shopping. Först ut Lindas fina inköp.



Här kommer mina två armbands-kit jag köpte.



Nej, nu skall jag umgås med Linda. 
So long all of you out there. ( You see, I can write in eng)
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Undrar vad Marlene och Marie Louise skulle säga om det där! Hörredu lotta, jag efterlyser en bild på din nya väska! Hoppas ni har det bra, det verkar så!=) Tänker på dig. Kram Sanna

2009-05-29 @ 17:49:30
Postat av: Lottas mamma Karin

Tänkte på samma sak som Sanna. Ni kanske borde anlita "Rent hus". Kram

2009-05-29 @ 19:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0