Vi råkade visst ha ett liv.

(Därför ni ej fick ett blogginlägg igår)

Igår fredag så mötte vi pappa på delin och åt frukost. Sedan tog vi taxi upp till Guggenheim museum (ursäkta min stavning) som var minst sagt en upplevelse. Hittade en fin bok där som nog skall inhandlas. Vi gick dock bara in i entren och i shoppen, sedan promenerade vi vidare i de fina kvarteren. Helt plötsligt dök Ralph Lauren upp och där dök jag in för de såg ut att ha precis det jag sökte. Yes, en piké rikare gick jag därifrån. Strosade vidare till Nästa Ralph Laruen där pappa köpte två slipsar.


Sedan begav vi oss vidare. Linda och jag gick till Old Navy nära vårt hem, där vi var i ca två timmar och
jag blev 1100:- fattigare och Linda ca 500:-. Farlig butik. Malin, du har all rätt att bli bitter, du hade älskat
den butiken. Är helt övertygad om det. Där har jag nu köpt: två klänningar, tre shorts, två toppar, sportbh,
 1 t-shirt och jag har nog glömt lite. Jo en kofta också. Linda har köpt tre koftor där och fler lär det bli.
Älskar den butiken.

På kvällen gick vi på en restaurang som jag ej vet vad den heter. Supergod mat, minst sagt. Vi alla tre var väldigt mätta när vi vandrade några meter mot Mamma Mia - musikalen.

Musikalen var helt fantastisk, det tyckte vi alla. Skratt och i slutet stod Linda och jag upp i allsång
och dansade lite diskret. Hur glad blir man inte av ABBA?
En otroligt lyckad fredag.

Nu till dagens. Lördag.

Åkte till Delin igen och åt frukost ståendes ute på gatan vid halv nio. Förkylningen blir bara bättre och bättre, kroppen är starkare nu. Torsdagen var hemsk , men nu är det så otroligt mycket bättre. Vi tog sedan taxi ut till Hudson river där vi tog en båt och åkte tre timmar runt hela Manhattan. Var verkligen en upplevelse och rekomenderar turister detta. Otroliga kontraster. Av någon anledning så hamnade tio svenskar runt oss och jag fick agera fotograf åt ett svenskt par. Jag satt precis vid fönstret nämligen.


När turen var slut tog vi taxi till Louis Vuitton där jag köpte en väska (KÄR!) och sedan vidare till DKNY där Linda köpte en superhet svart väska. Efter det begav vi oss hemåt och det var dags för en kort vila. Linda och jag gjorde oss fina, gick och mötte upp pappa. På pappas hotell, Sheraton, så tog vi varsinn Cosmopolitan. Så otroligt god.



(ursäkta mina extremt vita ben!!!!)

Sedan tog vi taxi långt ner på Manhattan till en otroligt lyxig italiensk restaurang där vi åt så mycket att vi nästan spydde när vi gick därifrån. Vågade inte ta kort för vi hade blivit uttittade men smygfotade min och Lindas efterrätt. Utan blixt, därav den dåliga kvaliten.


Efter det tog vi taxi till 5th ave och åkte upp på 24:e våningen vilket inte alls är högt för att vara New York men högt nog. Där satt vi utomhus och drack varsinn drick som är det dyraste och bland det godaste som jag druckit. Linda och jag drack Cosmo igen och pappa tog någon specialare. Strax efter elva begav vi oss och Linda och jag tog taxi hem från Time Square. Nu är jag fortfarande mätt trots det var fyra timmar sedan jag åt middag. Kanske är mätt medan jag äter frukost, skulle inte förvåna mig.

Jag saknar redan skolan, Linda gör det inte. Jag saknar dock inte grammatiken. Vi är lediga på måndag, memorial day här då. Kommer nog bli sovmorgon och bara jäsa hela dagen.
Imorgon åker papi hem, känns tråkigt men han behövs hemma! Imorgon skall vi på¨förmiddag på loppmarknad men det får ni höra om imorgon. Avslutar detta blogginlägg med en glad bild på oss och en fin bild på pappa som jag tog på båten idag.




(Den här bilden tog jag med min digitalkamera)

Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Lindas mamma Karin

Åh,vilka upplevelser ni får vara med om. Det är SÅ roligt att läsa bloggen man får en känsla av att vara med er.Detta kommer ni att leva på länge. kram

2009-05-24 @ 09:44:53
Postat av: E

den bilden på dig-.... sittande... i närbild.... JAG TAPPAR ANDAN!

2009-05-25 @ 07:39:59
Postat av: Tessie

Så söt bild på din pappa! Hihi..

Längtar efter dig!



Puss!

2009-05-30 @ 09:47:05
URL: http://metrobloggen.se/TheBlackAngel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0